13 Καθημερινά Πράγματα που Κάνουν Όλοι οι Έξυπνοι Άνθρωποι
Viralman.gr

13 Καθημερινά Πράγματα που Κάνουν Όλοι οι Έξυπνοι Άνθρωποι

Ο 21ος αιώνας σηματοδότησε την αρχή μιας εποχής, όπου οι επιστήμονες μπορούν κυριολεκτικά να εισέλθουν στον ανθρώπινο εγκέφαλο και να απομυθοποιήσουν την εσωτερική λειτουργία του. Για παράδειγμα, το μέγεθος και το βάρος του δεν συνδέονται με το επίπεδο νοημοσύνης. Οι επιστήμονες άρχισαν να δοκιμάζουν και να παρατηρούν μεθόδους για να βελτιώσουν τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί ο εγκέφαλος και αναπτύσσει νέες δεξιότητες από το μηδέν σε οποιαδήποτε ηλικία. Ειδικοί πράκτορες, αθλητές, αστροναύτες, γιατροί και ενθουσιώδεις biohackers χρησιμοποιούν αυτές τις ανακαλύψεις.

Μύθος: Ο εγκέφαλος δεν κουράζεται ποτέ.

Αλήθεια: Ο εγκέφαλος δεν μπορεί να κουραστεί κάνοντας πνευματική εργασία, αλλά οι ψυχολογικές και φυσικές καταστάσεις μπορούν να επηρεάσουν τη συγκέντρωση και τη δραστηριότητά σας. Πρόσφατες έρευνες έδειξαν ότι ο εγκέφαλος λειτουργεί καλύτερα όπου μπορείτε να ακούσετε τον ήχο των κυμάτων, να νιώσετε το αεράκι, να δείτε όλες τις αποχρώσεις του μπλε και να νιώσετε τη ζεστή άμμο. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο επανερχόμαστε πολύ πιο γρήγορα κοντά στον ωκεανό.

Τι να κάνετε: Δοκιμάστε την αλατοθεραπεία, κάντε μια βόλτα στο δάσος, πηγαίνετε διακοπές κοντά σε θάλασσα και μην ντρέπεστε να περπατάτε ξυπόλητοι κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού. Δοκιμάστε να πηγαίνετε στην παραλία όσο πιο συχνά μπορείτε.

Μύθος: Δεν θα γίνετε μάθηματική ιδιοφυΐα ζωγραφίζοντας.

Αλήθεια: Ζωγραφίστε κάθε φορά που δεν μπορείτε να επιλύσετε κάτι περίπλοκο ή πρέπει να πάρετε μια δύσκολη απόφαση. Το σχέδιο ενεργοποιεί και τα δύο ημισφαιρία του εγκεφάλου και θα βρείτε τη σωστή λύση πολύ πιο γρήγορα. Ολοκληρωμένες μελέτες έδειξαν ότι τα παιδιά μαθαίνουν καλύτερα τα μαθηματικά και απομνημονεύουν τις πληροφορίες πιο γρήγορα, αν σχεδιάζουν κάτι νέο ή κάνουν καρικατούρες στα σημειωματάρια τους.

Τι να κάνετε: Κάντε ένα σχέδιο για 10-20 λεπτά. Χρησιμοποιήστε το μη κυρίαρχο χέρι σας. Για παράδειγμα, εάν είστε αριστερόχειρες, χρησιμοποιήστε το δεξί σας χέρι. Προσπαθήστε να το κάνετε κάθε μέρα και θα παρατηρήσετε μια θετική επίδραση σε ένα μήνα.

Μύθος: Η κούνια είναι για παιδιά.

Αλήθεια: Το παιχνίδι στις κούνιες κατά την πρώιμη παιδική ηλικία προωθεί την ανάπτυξη ορισμένων τμημάτων του εγκεφάλου που είναι υπεύθυνα για την επεξεργασία ομιλίας και πληροφοριών. Η ταλάντευση ενισχύει το σύστημα στο αυτί σε οποιαδήποτε ηλικία, βελτιώνοντας τις δεξιότητες στο χώρο του προσανατολισμού. Αυτό έχει αποδειχθεί από τους αστροναύτες.

Τι να κάνετε: Παίξτε στις κούνιες για 15-20 λεπτά, 2-3 φορές την εβδομάδα και ποτέ μην χάσετε μια βόλτα με ποδήλατο. Θα σας απαλλάξει από ναυτία, καθώς και τα συμπτώματα από την υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ.

Μύθος: Δεν υπάρχουν ψυχικές ικανότητες.

Αλήθεια: Ένα πράγμα που ονομάζεται έκτη αίσθηση παρατηρείται συχνά στους ανθρώπους που έπρεπε να αναπτύξουν κάποια αισθητήρια όργανα. Για παράδειγμα, οι τυφλοί άνθρωποι μπορούν να αισθανθούν το χώρο γύρω τους, ενώ επικεντρώνονται στην αίσθηση της ακοής, της οσμής τους ή στο έργο των υποδοχέων του δέρματος. Για να λειτουργήσουν σωστά, ο εγκέφαλός τους δημιουργεί έναν ειδικό χάρτη με βάση τις ληφθείσες πληροφορίες.

Τι πρέπει να κάνετε: Πολλές φορές την εβδομάδα, κάντε κάποια πράγματα χρησιμοποιώντας ωτοασπίδες – δοκιμάστε να περπατήσετε προς τα πίσω ή να παίξετε «Τι υπάρχει στο κουτί», όπου πρέπει να μαντέψετε ποια αντικείμενα είναι κρυμμένα σε ένα κουτί.

Μύθος: Το σκάκι είναι το καλύτερο άθλημα για τον εγκέφαλο.

Αλήθεια: Ο εγκέφαλος λειτουργεί καλύτερα κατά τη σύνθετη σωματική άσκηση. Κατά τη διάρκεια μιας πλήρης άσκησης, παράγονται ορμόνες υπεύθυνες για τη μνήμη, αφομοίωση νέων δεξιοτήτων και διατήρηση των νευρώνων. Για παράδειγμα, κατά τη διάρκεια μιας πειραματικής μελέτης οι εθελοντές έπρεπε να επιλύσουν προβλήματα. Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος, η ομάδα Α τεντώνονταν, η ομάδα Β ξεκουραζόταν. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η ομάδα Β απέτυχε.

Το σημαντικό είναι να αποφύγετε να βάλετε την υγεία σας σε κίνδυνο κατά τη διάρκεια της προπόνησης. Οι παίκτες του ράγκμπι συχνά έχουν διάσειση λόγω των τραυματισμών στο κεφάλι που συμβαίνουν κατά τη διάρκεια κάθε παιχνιδιού.



Τι να κάνετε: Μην βασίζεστε μόνο σε σκάκι και σταυρόλεξα. Κολυμπήστε, χορέψτε και κάνετε γιόγκα για να αναπτύξετε ολόκληρο το σώμα σας.

Μύθος: Το γάλα είναι καλό για τον εγκέφαλό σας.

Αλήθεια: Το γάλα έχει πολλές αντενδείξεις. Η κατανάλωση άλλων γαλακτοκομικών προϊόντων είναι πολύ καλύτερη για τον εγκέφαλο και το σώμα σας από το γάλα. Το κρασί, η σοκολάτα και άλλα προϊόντα που έχουν θετική επίδραση στον εγκέφαλό σας δεν έχουν ακόμη αποδειχθεί και πρέπει να καταναλώνονται σε μέτριες ποσότητες.

Η παχυσαρκία καταστρέφει τις νευρικές οδούς, και η ζάχαρη και τα trans-λιπαρά οδηγούν σε φλεγμονή. Ο εγκέφαλος μπαίνει σε λειτουργία χαμηλής ενέργειας και πέφτει σε κατάθλιψη. Αντίθετα, η έλλειψη τροφών μπορεί να φέρει τον εγκέφαλο εκτός ισορροπίας: χρησιμοποιεί όλη την ενέργεια για να πάρει τροφή και μπορεί να κάνει ένα άτομο να γίνει επιθετικό και ευερέθιστο. Η διάρκεια ζωής του εγκεφάλου μειώνεται και ο κίνδυνος εγκεφαλικών διαταραχών αυξάνεται.

Τι να κάνετε: Συμπεριλάβετε λιπαρά ψάρια, χαβιάρι, ξηρούς καρούς, φρούτα και λαχανικά στην καθημερινή διατροφή σας. Δοκιμάστε την κετογενική διατροφή (αλλά συμβουλευτείτε πρώτα το γιατρό σας).

Μύθος: Πολλές δεξιότητες μπορούν να αφομοιωθούν μόνο στην παιδική ηλικία.

Αλήθεια: Σχεδόν κάθε δεξιότητα μπορεί να αφομοιωθεί και να αναπτυχθεί στην ενηλικίωση. Για παράδειγμα, χειρουργοί άρχισαν μαθήματα βιολιού μετά την ηλικία των 30 ετών για να αναπτύξουν λεπτές κινητικές ικανότητες. Ειδικοί πράκτορες πρέπει να παίζουν βιντεοπαιχνίδια για να βελτιώσουν τη ταχύτητα αντίδρασης, τη λογική και την κατάλληλη συμπεριφορά τους σε μια αποστολή.

Τι να κάνετε: Μην φοβάστε να κάνετε κάτι που ονειρευόσασταν ως παιδί. Νέες δεξιότητες δημιουργούν νέες νευρικές οδούς που εμποδίζουν τη γήρανση του εγκεφάλου. Μην ανησυχείτε για το εύρος ηλικίας: κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων στη Pyeongchang, το Μεξικό εκπροσωπήθηκε από έναν 40χρονο αθλητή στο αλπικό σκι. Τελειοποίησε το άθλημα σε μόλις ένα χρόνο.

Μύθος: Η θετική σκέψη είναι για τους νέους και τους άπειρους

Αλήθεια: Οι αισιόδοξοι αντιμετωπίζουν τις αποτυχίες πιο εύκολα και επιτυγχάνουν στόχους γρηγορότερα. Αντίθετα, η απαισιοδοξία και η συνεχής ανησυχία αυξάνουν τον κίνδυνο καρδιακής προσβολής έως και 29% και τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου έως και 41%. Ακόμη και αν η στάση σας απέναντι στη ζωή καθορίζεται από τα γονίδιά σας, η ζωή σας μπορεί να σας διαμορφώσει ως άτομο. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο πολλοί ψυχολόγοι συνιστούν την ανάπτυξη μιας λεγόμενης θετικής παραμόρφωσης.

Τι πρέπει να κάνετε: Υπάρχει ένα τεστ online που μπορείτε να κάνετε καθημερινά. Κοιτάτε 9 διαφορετικούς ανθρώπους και βρείτε τον χαμογελαστό όσο το δυνατόν γρηγορότερα. Η τακτική εκπαίδευση αλλάζει τον τρόπο με τον οποίο ο εγκέφαλός σας αντιλαμβάνεται τον κόσμο και μειώνει το άγχος.

Μύθος: Μερικοί άνθρωποι έχουν κλίση στα μαθηματικά, άλλοι όχι.

Αλήθεια: Η βασική κατανόηση των μαθηματικών είναι ένστικτο. Είναι μια σημαντική ικανότητα επιβίωσης. Για παράδειγμα, η συμμετρία δείχνει ένα ώριμο καρπό και «μια αίσθηση ποσότητας» βοηθά στον προσδιορισμό του αριθμού των ανθρώπων στη φυλή του εχθρού.

Η ικανότητα να υπολογίζουμε με μαθηματικά αναπτύσσεται διαφορετικά μεταξύ των ανθρώπων, αλλά μπορεί να βελτιωθεί ακόμη και στην ενηλικίωση. Έχει θετικό αντίκτυπο στη μνήμη και είναι καλό για δημιουργική εργασία.



Τι να κάνετε: Αρχίστε με απλά πράγματα – παίζοντας Monopoly και Scrabble, λύστε τα απλά μαθηματικά προβλήματα και τα παιχνίδια στρατηγικής και υπολογίστε τις δαπάνες σας στο κεφάλι σας όταν ψωνίζετε. Επισκεφθείτε αυτήν την ιστοσελίδα – θεωρείται ότι είναι ο καλύτερος τρόπος που μπορεί να βοηθήσει οποιονδήποτε να βελτιώσει τις δεξιότητές του στα μαθηματικά.

Μύθος: Η καθημερινή κατανάλωση καφέ κάνει καλό στη μνήμη

Αλήθεια: Η καφεΐνη ενισχύει τη λειτουργία του εγκεφάλου και μπορεί να αποτρέψει διαταραχές της μνήμης που σχετίζονται με την ηλικία, αλλά δεν χρειάζεται να πίνετε σε τακτική βάση. Μπορείτε να βελτιώσετε δραστικά τη μνήμη σας και να εμπλουτιστεί η ομάδα γνώσεων σας διαβάζοντας πολλά βιβλία.

Τι να κάνετε: Διαβάστε τουλάχιστον 1-2 βιβλία διαφορετικών ειδών ανά εβδομάδα. Ξαναδιαβάστε τα παλιά για να «ανανεώσετε τα δεδομένα». Εάν δεν χρησιμοποιείτε τις πληροφορίες για μεγάλο χρονικό διάστημα, ο εγκέφαλος μπορεί να τις διαγράψει από τη μνήμη σας.

Μύθος: Οι εικονικοί χάρτες και τα συστήματα πλοήγησης αναπτύσσουν τον χωρικό προσανατολισμό.

Αλήθεια: Μετά τη χρήσης ενός συστήματος πλοήγησης για μεγάλο χρονικό διάστημα, οι άνθρωποι τείνουν να ξεχνούν τη θέση των κεντρικών δρόμων.

Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο οι ταξιτζήδες του Λονδίνου πρέπει να απομνημονεύσουν τη θέση και των 25.000 δρόμων απ’ έξω για να πάρουν άδεια να εργαστούν. Η γνώση των κύριων δρόμων και η δυνατότητα χρήσης χαρτών ενισχύει το τμήμα του εγκεφάλου που είναι υπεύθυνο για τον χωρικό προσανατολισμό, την απαλλαγή από το άγχος και την αλλαγή στρατηγικών συμπεριφοράς.

Τι πρέπει να κάνετε: Αφήστε το σύστημα πλοήγησης και πιάστε τους παλιούς κλασικούς χάρτινους χάρτες και δώστε προσοχή στα καθοδηγητικά ορόσημα, όπως η θέση του ήλιου. Σύντομα θα μπορείτε να βρείτε μια συγκεκριμένη τοποθεσία ακόμα και σε άλλη πόλη.

Μύθος: Η ηλεκτρική διέγερση καίει τον εγκέφαλο.

Αλήθεια: Η ηλεκτρική διέγερση του εγκεφάλου χρησιμοποιείται κυρίως από επιστήμονες, ειδικούς πράκτορες, αθλητές, gamers και ανθρώπους που προσπαθούν να ανακάμψουν από τραυματικό εγκεφαλικό τραύμα ή εγκεφαλικό επεισόδιο. Αυτή η θεραπεία βελτιώνει τη συγκέντρωση, ενισχύει τη λογική σκέψη, βελτιώνει τον ρυθμό αντίδρασης, αυξάνει τη λεκτική μνήμη και προκαλεί φαντασία. Για παράδειγμα, είναι γνωστό ότι κατά τη διάρκεια ενός πειράματος, ένας από τους εθελοντές απέτυχε να ολοκληρώσει μια σκληρή λογική εργασία. Μετά από ηλεκτρική διέγερση, το 40% των εθελοντών που εξετάστηκαν πήραν τη σωστή απάντηση.

Τι να κάνετε: Μπορείτε να ξεκινήσετε αυτή τη θεραπεία μόνο μετά από συμβουλή γιατρού για να αποτρέψετε τον εαυτό σας από οποιαδήποτε βλάβη.

Μύθος: Η διέγερση του κέντρου ευχαρίστησης βελτιώνει τη λειτουργία του εγκεφάλου

Αλήθεια: Η ντοπαμίνη, ορμόνη που αυξάνει την αίσθηση της ευχαρίστησης όταν τρώτε γλυκά, πίνετε αλκοόλ ή ερωτεύεστε. Αναστέλλει προσωρινά τη λειτουργία του εγκεφάλου και στη συνέχεια μειώνει την παραγωγικότητά του, απαιτώντας μια νέα «δόση».

Η ορμόνη σεροτονίνη μπορεί να ενισχύσει τη λειτουργία του εγκεφάλου για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα από την ντοπαμίνη και παράγεται όταν αισθάνεστε προσωπική εκπλήρωση, γέλιο ή μοιράζεστε ένα αγαπημένο χόμπι με ένα ευχάριστο άτομο (για παράδειγμα, βλέποντας μια ταινία ή γευματίζοντας). Σε αυτές τις περιπτώσεις, μπορείτε να κάνετε μια εξαίρεση και να πιείτε κρασί μαζί ή να φάτε γλυκά.

Τι να κάνετε: Περάστε περισσότερο χρόνο με φίλους, ταξιδέψτε περισσότερο, συναντήστε νέους ανθρώπους και μοιραστείτε θετικά συναισθήματα με την οικογένειά σας.

Διαβάστε περισσότερα
Αφήστε το σχόλιο σας:
Viralman.gr